söndag 22 november 2009

Sura vakter och idiotiska teknokrater



Året är 2008 en varm sommar kväll i maj. En av de där verkligen första dagarna då man kände för att inviga värmen med första doppet i mälaren. Jag och en god kompis från falun var ute för att göra stan med så många bira ekonomin tillät. Kvällen vart inte alls va vi tänkt oss utan faktiskt jävligt dålig. Jag tappade kontokortet så mina pengar var i och med det slut direkt. Falun, som vi kallar våran skogshuggare från dalarna, hade inte mycket pengar själv så att dela med sig av de goda skulle förstöra för honom. Så efter griniga maktmissbrukande vakter till en ännu sämre krog och utan pengar drog vi alltså hem, var och en till sig.


Väl hemma började kvällens misslyckade utgång koka upp igen och fick mina fingrar att klia av kreativitet, och när de händer ni som känt det, går de inte att stoppa. Jag packade en ryggsäck med cans, cigg, caps, och ipod för att sätta mig på min ny målade rackade cykel och begav mig ut. Jag satte sikte mot ett någelunda fame ca 30-40 minuter bort med cykel.




Efter några stop för cigg och byte av musik på ipoden var jag framme under bron, mitt fame. Jag skissade upp en ganska komplicerad skiss och började med fillen. Halv vägs klar var jag i som trans, allt blev harmoniskt och jag bestämde mig för att ta en paus, ta en cigg och lyssna till fåglarna som höll på att vakna. Ja gick till vattnet för att känna på värmen och kolla på båtarna som antingen var på väg hem från nattens fest eller ut för dagens klippbad. Efter den mysiga pausen gixk ja tillbaka till nattens pågående mästerverk som jag tillslutblev riktigt nöjd med.


Jag signade "Basters of young" efter en låt av The Replacments dock stavade jag fel, låten heter "Bastards Of Young" men tanken var god.


Hem på cykeln cyklade jag med just den låten i lurarna och bara kände att det är "the little things you have to enjoy". Hur många griniga teknokrater och sura människor det än finns kan jag, och alla ni andra, bara skita i allt och njuta av nuet. FAN va jag saknar dagar som denna.



Sommar 2008 <3

Inga kommentarer: