tisdag 16 mars 2010

Ducks and trucks

Jag har börjat läsa en gammal bok som jag för första gången läste i början av 9an i högstadiet. Då, första gången, tyckte jag den var "absolute rubbish" som karaktären i boken använder flitigt i sitt tänkande. Nu, efter att ha läst den 4 gånger, är det nog en av de böcker som har berört mig mest.
I vilket fall så fick jag en ide till en bild när jag satt på café Fåtöljen vid Mariatorget:

"I was wondering where the ducks went when the lagoon got all icy and frosen over. I wondered if some guy came in a truck and took them to a zoo or something. Or if they just flew away"

-Citat från "The Catcher in the Rye" J.D. Salinger

Min lustiga tolkning förklarat med en bildtext till bilden blev:

Sommaren börjar närma sig och stockholms stad börjar köra tillbaka fåglarna till parker och dammar runt om vår fina stad. Ett riktigt vårtecken detta!

Inga kommentarer: