onsdag 13 januari 2010

AlmostArt @ Galleri Kontrast

Efter 2 ipren lyckades jag äntligen ta mig iväg till fotoaffären för att framkalla den bild jag tänkt ställa ut. Utställningen, som Galleri Kontrast håller i, har temat Stockholm och är något av ett unikt pilotprojekt där man har satt upp 600 tomma ramar som vi, amatörer, proffs och yrkesfotografer får komma och ställa ut våra egna fotografiska bilder. Under tiden jag gick och väntade på den som skulle hjälpa mig att sätta upp min bild tog jag självfallet tillfället i akt att spana på alla de bilder som redan satts upp. Tema Stockholm jovisst! Man såg tydligt vilka motiv som var populärast; Stadshuset, Västerbron, Liljeholmsbron och som Kontrast belägget själv var det Södermalm som utgjorde majoriteten av bilderna, om man ska prata dominerande stadsdel dvs.

När jag sedan stod och fixade med bilden och ramen blev jag snabbt intervjuad av tidningen Metro som passade på att ta en bild på mig och en gammal tant för att visa åldersskillnaderna bland utställarna. Mycket roligt måste jag säga! Så blir till att hålla spann i tidningen på morgonen de närmaste dagarna.

Men ta dig till Galleri Kontrast och leta reda på min bild bland de 600 stockholmsbilderna tycker jag!

Sneak peak:

Inga kommentarer: